عنهن  

مرسلة بواسطة كرانيش

تشعر معها انك بداخلها...تحملك كل الوقت معها تتحرك بك وتحنو عليك...وتربت على كتفيك بكفيها تلك اللتى حملت بين اصابعها كل معانى الشفقه والحنان
عين ضيقه
....

تحمل كل البراءه فى عينيها...براءه عمر مازال أحمق ...طفله تلهو بأشياءها...تبعثرك على حين غره حينما تحكى عنه حكاياتها القديمه...ذاك الساكن الجديد الذى دق بابها مؤخرا
ماريا ماجدولين

....

لا لم تكن سوداء يوما...هى دائما بيضاء ...مازال بياضها ينضح مما فيه الاناء
تبكى لأجلك وتضحك -ايضا-لأجلك
الورده السوداء

....
تنظر اليك بعين واعيه...تنغمس فيك...لتخرج أدق تفاصيلك..دون أن تعى أنت ذلك
شغف

.....

حزن خفى يسرى بين أهدابها...لم تقاومه يوما...فقط مدت ذراعيها لتأخذه ثم تبكى
غاده الكاميليا

....

سر يختفى بين ضلوعها...أبت الا تخرجه...تحاول عينيها اخفاءه قدر ما استطاعت ربما نجحت فى ذلك وربما لم تفلح
برد الندى

.....
تطمأن عليك اذ تنظر فى عينيك..تشعر بك..ترفعك لعالم ربما ينتمى للملائكه البيض
والمراكب السماويه البيضاء
بياترتس

....

أن تحدثها ولم ترها...هذا وارد
أما أن تتعلق بها وبصوتها الذى يحمل بين طياته القوه حينا والالحزن أحيانا أخرى ولم ترها
عذرا فهذا كثير
تسنيم

This entry was posted on ١٩:٢٨ and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the الاشتراك في: تعليقات الرسالة (Atom) .

41 التعليقات

فعلا كتييييير عليا..

بس مش كتير عليكي إنتي يا كرانيش



محبتي وقبلاتي وبجد مش عارفة أسيب تعليق

( وش مكسوف وعنيه مليانة دمووع)


عارفه يا كرانيش؟
احسن حاجه في الدنيا دي
انك تلاقي حد تحبيه بجد
واللي احسن من كده انه يكون بيحبك بجد برضه
وانا متاكد انك زي ما بتحبيهم هما كمان بيحبوكي وبجد
ربنا يخليهم جنبك دايما
..................

هذا عنهن

فماذا عنهم؟
انتظر باقي التدوينه بفارغ الصبر
..................
عزيزتي
دمتي بكل ود ومحبة

هوه بصي
أنا مش بأحب أعلق على الحاجات دي
بأحس اني نصابة بشكل ما لو حد قالي بأحبك و انتي كذا و كذا ، و أقوم قايلاله " و أنا كمان " ، يعني في عرفي إن المفروض الواحد يعبر عن مشاعره تجاه الناس في الوقت اللي يحس ان مشاعره دي فايضة جواه و محتاج يطلعها ، مش مجرد رد

أنا يمكن كل اللي هأعرف أعمله إني آأكد على جملة سلامة :
"احسن حاجه في الدنيا دي
انك تلاقي حد تحبيه بجد
واللي احسن من كده انه يكون بيحبك بجد برضه
وانا متاكد انك زي ما بتحبيهم هما كمان بيحبوكي وبجد"

ازيك؟..وايه البوست الرقيق اللي مليان مشاعر ده..وفكرته جديدة..جميل انك تكرمي و تعبري عن حبك للاعزاء على قلبك

مستنية زيارتك عندي بوست هيعجبك

تحياتي لاحساسك الراقي

بصراحة انا مكنتش ناوية اعلق

بس بما ان التعليق اجبارى
طبعا البوست كويس لدرجة عالية اوى

يعنى انا حاليا مملكش الشجاعة اللى تخلينى اعبر لحد عن حبى بالشكل ده

طبعا ميرسى وشكرا والكلام الفاضى ده
ملوش لزمة

بس طبعا منقدرش ننكر ان صورتى الجزء الكويس او اللى فى كل واحدة فينا


مع ان كل حد ذكرتيه فى عيوب كتير


انا مستنية بوست العيوب
وده بجد
كملى بقى الفكرة للاخر
وهتبقى بجد تحفة

غير معرف  

أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.

الحضن الحضن
الشوق الشوق
وأنا وانت
شعر أخوك اللمبي
ههههههههههههههههههه
هو مين العبقري اللى فوقي ده
يلا بقى يابختك يا كرنوشه بيضالك في القفص ههههههههههههههههههه
المهم خلينا في البوست
على فكرة في ناس أمنوا على كلامك بيقولوا انى فعلا كده ع العموم أنا نفسي أبقى أحسن وأبطل نكد المهم تانى ميرسي انك افتكرتينى

ايه الناس اللى عايزاكى تكتبى على مزاجهم دى؟

المهم ميرسى كتير
انت الاحسن دايما

(الحب يفضى للجنون)
فلنجن

وحشتينى كتيييييييييييير

بس يا ستي وراحت معيطة

يا نابشا قبرى حنانك
ها هنا
قلب ينام
هذى العظام حصاد ايامى
فرفقا بالعظام
لا فرق من عام ينام والف عام
قولو لدولسين الجميله
اخطاب قريتى الحزينه
انا لم امت بطلا
ولكن مت كالفرسان بحثا عن البطوله
لزوميات ما يلزم
نجيب سرور

أزال المؤلف هذا التعليق.

انتي عارفه المشكله فين ؟؟

المشكله ان الليل دايما بييجي بالليل

عارفه لو كان ييجي في وقت تاني شويه كان زمان المشكله كلها اتحلت

وبعدين ما هما برضه اللي غلطانين ازاي يبقي كده وهو أصلا مش هناك

وما راحش عندهم لانهم كانوا مش بيٍسألوا فيه فكان بيزعل ويمشي

هو مين رايح فين ؟؟

ملايكة بجد


--------

مدونتى فيها موضوع ريحته وحشة
اللى بيقرف ميدخلش عندي

:)))))))

تسنيم
حبيبتى ده عمره ما يبقى كتير عليكى يا قمر

وبعد الشر عليكى من الدموع

....

سلامه

فعلن يا سلامه انا موافقاك جدن

اما عنهم
فكومينج سوووون ان شاء الله
....

شغف

انا هقولك زى سلامه
فعلن يا شغف انا موافقاكى جدن
اما بالنسبه لموضوع انك مبتعرفيش تردى على حد بيقولك انا بحبك
فانا رغم انى بحبك بس انا مقلتش كده

على فكره ده نقد موضوعى والله ماتحيز ولا حاجه

نقطه ميه

الله يسلمك يا قمر

بالنسبه للبوست انا فعلا رحت وعلقت كمان
بتنورينى والله

....

الورده السوده
يعنى انتى يا مفتريه عوزانى اكتب عنك الكلام ده والتعليق يبقى بمزاااجك
طبعا اجبارى
عندك مانع؟؟؟؟

بالنسبه لانى مش جايبه عيوب فانا جايبه
بس انتى مختيش بالك
وبعدين عوزانى اجيب عيوب فى ملايكه لا ومش ملايكه كده وكده ده ملايكه بجد
.....

غاده الكاميليا

ادينى شلته ياختى
ماهو القر ده اللى بيجيبنا ورا

عالعموم هو انا بقول كلام يطلع غلط
انتى بتهزرى؟؟؟

عين ضيقه

شفتيش انتى كده؟

انتى كمان وحشانى قوى يا اسماء

.....

ارسطو

اهو انا نفسى اعرف عيطت ليه

.....

فيرتينارى

شكرا لمرورك
ربنا يسهل ويبقى التعليق المره الجايه عالبوست

......

روديرجو

هو الاخ مش من هنا؟؟؟؟

.....

درش

انت كمان اللى بتسالنى؟؟

....

شارم

وانا بسمع الكلام جدن

الملاك وانا نلمس الرمح ودمائنا بياض عين
مش عارفه اقول غير الكلمتين دول

هههه
حد كان قالك اني بدور علي عروسة ؟
.
.
.
علي العموم انا مستعد افكر
خصوصا ان المواصفات مغرية جدا
.
.
تحياتي
والسلام

أنا بصراحه ما عرفش كتير من اللى انت كاتبه عنهم بس
شغف وماريماجدولين وغادة الكاميليا
انت بجد حللتى الشخصيات ببساطه وبدون تعب
باحس انك ماكنتيش بتفكرى فى الشخصيه كتير
انت عارفهم كويس جدا وداخله جواهم كويس علشان كدا انت مالقتيش صعوبه فى التحدث عنهم
اللغه جميله وثريه

وشكرا لحسن استماعكم
كمانجه

عن الصداقة .. وهي السند الاساسي في حياة كل منا

بياترتس

ياقمر كفايه عليه كلمه واحده منك

....

ادم المصرى

عروسه مين يابنى

انت بتتلكك

لا طبعا ولعلمك تلات اربعهم مخطوبين

.....

كمانجه

لازم ادخل جواهم

انا فيهم اصلا ياخالد

....

لميا

وحشتينى يابنتى

زورووونا

إيه يا بنتي كل ده ؟؟
إنتي ما بتكتبيش غير في المناسبات بس واللا إيه ؟؟
إكتبي حاجة جديد بقى

طيب وانا ما فيش كلمتين عنى !؟

ابقى جاى اول زيارة كده وما لقيش اى حاجه تبسطنى ..!؟

لاء بس المدونة زى العسل ..

الله ينور

كرانيش

ادعوك للمشاركة في استطلاع راي

عن اكثر عشرة مدونات تاثيرا في قرائها

عل مدونتك واحدة منهم

اليك الرابط

http://www.6ef.blogspot.com/

وصفك جميل اوى بجد يا بختهم يا بختهم بيكى

ملايكة ؟!ز
طبعا مين يشهد للعروسة

انا مش قادرة اعلق
مرسى ياسمر

احمد ندا

الله يجملك
....

درش

ان شاء الله هكتب جديد

....

ياسر سليم

نجاملك فى الافراح بقه
ويجعله عامر

نورت المدونه على فكره

.....

منه الله

ان شاء الله

....

سندريلا

ويا بختك انتى كمان بصحابك وبختهم بيكى

....

كائن العزله الكئيب


عندك اعتراض يا بشمهندس؟؟؟
طب بلاش انت ده انا هكتب عنك فى البوست الجاى

بلاااااااااااش

....

ماريا

تنزل المرادى
انما المره الجايه ابدا

يا بختهم...:)

طب مافيش "عنهم"؟؟؟

:D

اعجبني للغاية

احساسك الرقيق

وفكرتك الجديدة

تحياتي

شكر ا لكم

سفاح كرموز

و صاحب البوابه

غير معرف  

تشعر معها انك بداخلها
يابختك ياعم

ربنا يخليكو لبعض.. و يديم عليكي صداقة الناس الحلوة دي..

تحياتي

طولتي الغيبة قووووووووووووي

فين الجدييييييد

عندي بوست يهمني رأيك فيه

تحيييييياتي

شيفة ان افضل شئ فيكي
انك شيفة الحاجة الحلوة في كل اللي حواليكي
دي نعمة في حد ذاتها
يلا بما انك اتكلمتي عن الكل قلت اكلمك عليكي
باي

يااااااااه
هوه لسه في حد كده زي اللي بتتكلمي عليهم دول ؟

مش شايف معايا ان التعليق غريب شويه

...

يامن

ياااارب

...

حلاوه

البوست الجديد موجود فعلن

...

الخيط الرفيع

منورانى والله يا قمر

...

فامبير

فى اكتر منهم

الحقيقة باقة ورد جميلة
وورود مختلفة الجمال والألوان والرائحة فمن أعجبته ورده بعينها فليقطفها من هذا البوست بوست التنوير

وبعدين فينك ياست الكل

سيده كرانيش
بعد التحيه على البلوج الرائع

أحب بس اسيبلك توضيح ان السيد مصاص الدماء
vampire
اللى سايب التعليق التالت فوقيا عباره عن حرامى

أصله بياخد من بوستات جيفارا و غاده (بلوجرز قدام) و بيحطهم عنده على انهم كتاباته الشخصيه و من بجاحته انه بيمسح الكومنتات اللى بتقولله انه سارق البوستات دى فالناس اللى بتيجى عنده بتفتكر انه فنان زى ماحضرتك علقتى عنده .. مع ان اللى سعادتك علقتى عليه اساسا مكتوب من مدون تانى اسمه جيفارا

نرجو انك تقاطعيه علشان ميجيش فى يومخ و يسرق بوست من عندك

غير معرف  

السلام عليكم عاملةايةيا قمر ....... المرة دى بجد فعلا كلام جميل و مشاعر جميلة بس فين الجديد والعصافير بتسلم عليكى ..ونفسى اقرء حاجة لغزة ولفلسطين لان كلامك جميل وخارج من القلب ............