مرسلة بواسطة كرانيش


وللاسف.....كنت أنثى

This entry was posted on ٠٤:٢٢ and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the الاشتراك في: تعليقات الرسالة (Atom) .

34 التعليقات

للاسف؟؟؟
تخيلي مكنتش فاكر ان الموضوع بالسؤ ده
.................
عزيزتي
دمتي(كأنثي)بكل ود

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

hallo
ليه كدة بس ما الاناث زي الفل..ايه اللي حسسك بكدة؟؟

وللاسف لم اكن انثى


يا بنتي لازم تشرفي بكونك انثى في مجتمع انثوي زي دا كل حاجة فيه اضيف اليها تاء التانيث اعتباريا

لكن لو الكلام دا لاعتبارات شخصية فلكي مني ضعف استفهامات شغف




على فكرة انا مش زعلان منك
وكمان مقدرش ازعل لان احنا اخوات
فعلا اخوات والله مش ببالغ
جايز اتضايقت شوية بس مش لدرجة اني ازعل يعني
بس بقى كفاية عليكي كدا


سلام جدا

لية للاسف ولية الالم دة كلة؟؟


غريبة

مع ان شرف ليكى انك تكونى بشرية اساسا


همممممممممممم


عامة التعبير اول خطوة للحل

هههههههههههه
مش حلوه منك
ياكرانيش

It places fhoto of Madeleine in your bloggue


Missing Madeleine!
Madeleine, MeCann was abduted from Praia da Luz, Portugal on 03/03/07.

If you have any information about her whereabouts, please contact Crimestoppers on 0800555111 Please Help

فكرتيني ببيت شعر انزار بيقول:
انا أنثى نهار أتيت للدنيا وجدت قرار اعدامي ,, ولا أرى باب محكمتي ولا وجه حكامي.



بس أنا وبكل فخر .. أنثى

ومازلتي انثى .. وستبقين انثى

بس شيلي الاسف .. الكلمة قصيرة بس فيها كم الم مخليني مش عارفة اقول حاجة

وليس للاسف ستظلى انثى وهذا افضل شيء فيكى

اوعى تفكرى تغيرى انت حلوه كده
تفتكرى لو ما كنتيش انثى ينفع تبقى حاجة تانية؟
طبعا لاء
لان فعلا احلى حاجة فى الدنيا هى الانثى
الرقة
الجمال
الخفة
الاحساس

صدقينى انت حلوة كدة.......بنوتة.......انثى

لية بس دائما نبص للنص الفاضى من الكوباية

لية بس دائما نبص للنص الفاضى من الكوباية

ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وش مفتح بقه

الموضوع أسوأ من كده بكتييييير
يا سلامه
....

شغف

.......

...


نقطه ميه

ييييييييييه كتير متعديش

....
ارسطو
امال مش مجتمع انثوى
يابنى صلى عالنبى

اما بالنسبه للتعليق التانى
فاحساسك ده على عينى وعلى راسى يا ايمن
انا كده اتطمنت

الورده السوده
فعلا ونص وتلت اربع

....

الغازى
شرف ليه-جدا-انى اكون بشريه بس مش شرف ليه انى اكون انثى
منورنا

...

اولا انا طبعا ليه الشرف انى بكتب عندك كومنت
ثانيا موقعك رائع جدا
انا بجد زهلت من الموقع
الاغنيه بردوا
رغم ان فيها حزن
وان شاء الله ربنا يبعد عنك الاحزان
وموضوعك
فكرته جديده اوى اوى
وللاسف كنت انثى
موضوع هايل وفيه جوه الموضوع كلام كبير اوى
انتى قولتيه وماقولتهوش
والصوره رائعه
انتى بجد فنانه
وفى النهايه انا اتمنى تشرفينى بالزياره
اكون سعيد جدا
وفى النهايه سلامى
وربنا يوفقك

بياترتس
بالعكس
ده هى حلوه قوى عشان منى

....
تسنيم

انا مع نزار جدا
والاحساس بالفخر مايضرش برضو
تسمحيلى احقد عليكى

....

لميا
اطمنى عليه
صدقينى
محدش بيموت مالحزن
...

سكمونس

ربنا يجبر بخاطرك
دايما رافع معنوياتى كده؟

....

مارياماجدولين

ياحبيبتى الكبايه كلها فاضيه

....

غاده الكاميليا

متفتحيش بقك كده

لما تعدى على اللى انا عديت عليه
ساعتها بس هتقفلى بقك قدام حجات كتير جدا

الساحر

انا اللى ليه الشرف انى بتلقى تعليق منك يافندم
...

يارب فعلا يبعد عنى الاحزان
ادعولى

و للأسف
كنتم إناث

لا ضغينة لكنها الفطرة التي تجعلني ألهث طوال حياتي للبحث عن أنثى أتزوجها
فلولا الزواج و وجود الإناث لما فكرت في المستقبل و لا أهتممت بالمرتب زاد أو قل كان سيكفيني وحدي

فعلا للأسف
كنتم و لازلتم إناث

هل بتنازلنا عن سماتنا الإنسانية تنتهي المأساة ؟؟!!
لا أعتقد ..... !!

يا ستي فين جديدك؟...حبينا نعدي و نسلم

نعم للاسف كنت انثى

هو مين رايح فين ؟؟
يعني المهم انتي الوقتي ايه ؟؟

يعني نظام الضمائر معاكي ايه ؟؟

و مازالت انثى

رغم اي شئ

وش مكرمش
مش كده برضو؟؟

هههههه
اضحكتنى يا فتى

.....

مادو

انا كمان لا اعتقد

....

نقطه ميه

والله منورانى
يافندم انت تعدى فى وقت ما تعوز
....

سمسم

امممممممم

.....

وائل فتحى

اه والله يا وائل
منورنى عاوزه اشوفك هنا علاطول

.....

درش

تصدق بالله؟؟
انا نفسى معرفش

....
شارم

اه والله
ماهى دى المشكله للاسف

بنت موت لكن عايشه
بنت بتعجز فى عز الحلم
مأساويات
وللاسف.....كنت أنثى


كل اللي فات ده جميل
بس الأجمل قوي
كرانيش


ياترى وصلت الرسالة؟

على فكرة الصورة رائعة
بس خللي بالك الطريق باين عليه سريع

تحياتي ليكي

غير معرف  

للاسف كنت انثى شعر مزيج ما بين الفصحى والعامية يحمل بداخلةكتلة بل كتل من المشاعر المبهمة فى قلوب الكثيرين للاسف كنت انثى المعنى نفسة يعبر عن شاعر

بوست معبر
أتمنى أن تشرفيني في مدونتي

كراااانيش
شكراً لذوقك وتشريف مدونتي
ولكن الجمال كله وجدته في مدونتك الرقيقة
وأتمنى إضافتى مدونتي المتواضعه غلى قائمتك المفضلة وهذا شرف لي

ثانياً
لما كل هذا السخط ولما كل هذا الندم ولما كل هذا التمرد على جنس الأنثى
لا تستسلمي لهذا الإحساس ولا تنساقي وراء توهمات تكون عواقبها لا تُحمد

ألا يكفيكي كل هذا التاريخ العريق الممتد في أحضان الماضي السحيق مايوجد امامكي يشرف الأنثي ولا ينقص قدرها
فلا يغُرنك بالرجل الغرور ولا تتوهمي فيه كل شئ قابل للتحقق والفعل
فكلُ لها عالمه من الرجل والمرأة وكل يستطيع تحدى حاضره وإثبات ذاته
فلا داعي للبكاء والندم في عنوان هذا البوست

رانيش كرانيش كرانيش
هافضل بنوته وحلوة وزيي مفيش
كرانيش كرانيش كرانيش
بفتح شباكي للشمس درفه قزاز ودرفه شيش
كرانيش كرانيش كرانيش
جوايا أحلام تتنطط عاوزه تعيش
كرانيش كرانيش كرانيش
وعيشتي بسيطه بقضيها برغيف أو حته جبنه قريش
كرانيش كرانيش كرانيش
على جسمس الحلو حرير أو حطه عليه خيش
كرانيش كرانيش كرانيش
مش فارقه معايا زمن جينز أو زمن يشمك وطرابيش
وهاعيش بين العاقلين أو حتى بين الدراويش
كرانيش كرانيش كرانيش
وزي ما بمشي بمشي ما بحبش التهويش
كرانيش كرانيش كرانيش
ولا ضهري مسنود على ظابط ولا حتى ياعيني شاويش
كرانيش كرانيش كرانيش
ولساني مايتوصاش بكلام زيه ما ينتهيش
كرانيش كرانيش كرانيش
بحط كلمة على كلمة وعليهم شويه تحابيش
كرانيش كرانيش كرانيش
اللي هايسمع يقعد واللي يخاف مايجيش
كرانيش كرانيش كرانيش
كلام تصقيف الحق كبسه تقفيش
كرانيش كرانيش كرانيش

الصورة مع العنوان عايزة تقولي بيهم كلام كتير قوي أنا فهمته وحسيته بجد

انتي انثي رغما عن انفه انتي انثي هذه يعني انك حينه و لست سيءه يعني انك تمثلي الملاك في الاحلام و الراحه وهدوء البال في الواقع