تاج ياناس  

مرسلة بواسطة كرانيش

اول مره اعمل تاج بس ده كان بناء على رغبه تسنيم حبيبتى
عايزه تعرف خمس حاجات محدش يعرفها عني
ماشى يا ست توسى
اول حاجه
انى بعيد عن السامعين جبت 77فى الميه فى الثانويه العامه وكانت اول قلم صح اخده على وشى
محدش يعرف الكلام ده عنى وده سرى للغايه
...

تانى حاجه
انى بخاف مووووووووت من الفراخ وبترعش لو مسكت فرخه وممكن يغمى عليه
لا وبقرف من القطط والكلاب مووت موووووت
...

تالت حاجه
انى ناويه اعنس
..
بمزاااااااااااااجى

...

رابع حاجه
اللى محدش يعرفه عنى خاااااااالص انى نفسى ادخل السجن
لو حتى يوم واحد
ومش عارفه اعمل ايه؟؟؟؟

...

خامس حاجه

انى اتحجبت وانا فى خامسه ابتدائى
وماما كانت بتحاول تخلينى اخلعه بس انا رفضت
....

اى خدمه يا ست توسى
وهمرر التاج لخمسه
سلااااامه
شغف
غاده الكاميليا
عيون ضيقه
سيزيف

This entry was posted on ٠٢:١١ . You can leave a response and follow any responses to this entry through the الاشتراك في: تعليقات الرسالة (Atom) .

26 التعليقات

ايه الحاجات المستخبية الي طلعت دي مرة واحدة
على فكرة انا كمان بخاف من الفراخ والقطط وكل الحيوانات
بس انا كل الناس تعرف عني كدة

لية بس دي الفراخ والقطط والكلاب حاجات زي العسل
زعلتيني
بس اشطة يعني .. طلعتي سكر برده

تصدقى برده اانا نفسى ادخل السجن

وعلى فكرة مفيش حد بيعنس ياماما بمزاجه

شكلنا هنبقى مجبرين ياكرانيش

بيسوو
انا كنت مخبيه حكايه الفراخ دى عشان الناس بتضحك عليه وتستغل كده
ويقعدوا يخوفوووونى
...

لميا
الحاجات اللى قلتيها دى بترعش من سيرتها
بس انتى اللى اسكر يا ستى
...

طب انا بصبر نفسى واقول بمزاجى
لازم تصدمينى يا ورده

ربنا يخليكي يا قمر والمرة الجاية أمررلك تاج أسهل من كده.. أما بالنسبة للثانوية العامة فكانت أول قلم في حياة كتيير مننا طب أنا جبت 87% وكانت قلم برضه، وأما حكاية إنك تعنسي فده فعلا بمزاجك، إحنا لو عايزين نتجوز هنتجوز من الصبح بس تفرق علشان هيا مش جوازة والسلام والرجالة على قفا مين يشيل يا أختي بس النفس اللي ترضى وعلى فكرة خبث أختي ناوية هيا كمان وحاجزة اللقب من دلوقتي.. المهم إنتي ليييه ممرتيش التاج لخمسة تانييييييين؟؟؟ ارجعي يا قمر ومرريه. محبتي. البت شغف فيييين

كثير من البنات القطاقيط بيخافوا من اى حاجة كدة مش جديد وان كان العنوسة شيء يبسطكم دة من داعى سرورنا جدا قوى خالص بس المهم ما حدش يرجع فى كلامه اما بقى حكاية السجن فسهلة جدا كل الحكاية انك تعدى الشارع وفيه تشريفة او انك ببساطة تروحى المجمع او اى مصلحة وتطالبى بحقوقك زى اى انسان طبيعى فى الدول العادية الى بتعترف بحموم الانسان كدة يعنى
الثانوية العامة دى بقى موضوع كبير جدا محتاج بلوج مخصوص جدااااااا

انت شربات جدا واعتقد ان الخطاب ح يخبطوا على بابكم من دلوقت

أول حاجة
جبتي 77فى الميه فى الثانويه العامه ؟؟
يعني إيه ثانوية ؟؟
ثاني حاجة
وبترعش لو مسكت فرخه :
كوكوكوكو كااكاكا ك ... المفروض انتي كده يكون اغمى عليكي ( هييييييييه)
ثالث حاجة
ناوية تعنسي ؟؟
بمزاجك ؟؟
لا أكيد دا قصر ديل
(صورة واحد مطلع لسانه (
رابع حاجة
نفسك تدخلي السجن ؟؟
بصفتي محامي كبير قد الدنيا طبعا ممكن اساعدك في ده .. خصوصاً انك لو دخلتي السجن
هاتساعدي في حل أزمة قومية ( وماتسألينيش الأزمة دي إيه لأني مش هاقول لك عليها عشان عيب )
خامس حاجة
اتحجبتي وانتي في خامسه ابتدائي ومامتك حاولت تخليكي تخلعيه وانتي رفضتي
- أكيد طبعا ماما عندها حق

ههههههههههههههههههههه
والنبي عسل

تسنيم:لازم حكايه الخمسه دول
هحاول ارجع للبوست تانى
بس والله دايما جابره بخاطرى كده ومطمنانى
اما بالنسبه لشغف فانا علمى علمك

...

سكمونس
اطمن شكلى مش هرجع فى كلامى خالص
والله انت اللى شربات جدا
...
درش
ده اكيد مش قصر ديل

(صوره واحد مطلع لسانه
بالنسبه للحجاب فمش فاهمه ماما كان عندها حق فى ايه؟؟؟

...

ارسطو
انا بعد كده هضطر احسدك
وماتلومش الا نفسك
عمال تضحك عالفاضيه والمليانه معرفش ليييييييييييييييه؟؟؟

إيه الإعترافات الجامده دى يا كرااااانيش


بس لما تدخلى السجن قوليلى عشان اجبلك عيش وحلاوه

:)

ياشيخه افتكرتك بتخافي من البط
أما حكاية الحجاب فانتى طالعه لأختى
وأنا طالعه لمامتك
والسجن مش بعيد ياحبيبتى نروحه سوا
وان كان على العنس فمتقلقيش
كلنا لها ياأختى
على فكرة أنا أشطر منك أنا جبت 85%أشطر منك
وهلبس حالا يا افندم التاج

أنا أعلق مادام التعليق مش حصر على الخمسة دول و اعتقد ان حكاية خمس أشياء محدش يعرفها عنى هتكون صعبة ده فى حاجات أنا نفسى لسه معرفهاش عن نفسى

شوفي يا كرانيش يا مكرنشة
مش عارف ليه اسمك بيفكرني بالشيبسي أو كرانشي أصل انا بحب البطاطس جدا خصوصا الفريسكس
ايه اللي انا بحكي فيه ده انا كده دايما لكاك
ندخل في الموضوع
يللا هادخل اهوه
والله العظيم هادخل
طب افتحي طيب عشان ادخل ايه ده ؟؟
المهم
بالنسبه لموضوع الحجاب
أولا لازم تفهمي ان انا عندي زهايمر ( مش قوي يعني انا بس ببالغ شوية كعادة الشعراء دايما ) واساسا انا ناسي انا كنت اقصد ايه بالموضوع ده
بس خلاص افتكرت
انا كنت بهزر
يعني لازم تحرجيني يا كرنوشة
يا ستي مجاملة لازم اقعد اشرح يعني
خلاص
انا غلطان اساسا
ما اهو انا لو قلت لك ليه هاتقو لي هو انت شوفتني اساسا عشان تقول كده
وانا عارف البنات دول لكاكين ( اكيد مش اكتر مني ) ومابيسدقوا ان واد يقول عليهم كلمه حلوه يفضلوا يهردوا فيه يمين وشمال ( يعني ايه يهردوا دي ؟ ) المهم .. مهم ايه بس انا اساسا ماقلتش ولا جملة مفيدة
أحسن لك ما تسألينيش عن أي حاجه بعد كده لاني مش هافيدك بأي حاجه
واحسن لك برضه ضيفي ايميلي
يللا بسرعه
بسرعهههههههههههههههههههه
يللا
ايه ده انتي لسه هاتفكري
مش ممكن

مدونة حلوة
و مواقف لذيذة

هههه

^_^

انا بفكر ماتجوزش برضه

بس انا مبخفش من الفراخ

ههههههههههههههه
حلو انك عايزه تعنسي بمزاجك دي...والله فكرت حاجه تانيه

واضح أنك فقرية مووووووت

عايزة تعنسى
وعايزة تدخلى السجن

أية يابنتى الطموحات الهايلة دى

ربنا يكرمك يارب ويحققلك كل أمانيكى

أبتسامة خبث + نظرة شريرة

الحاجات الخمسه دول أنا كنت عارفه منهم واحده
إيه حكاية السجن دى؟ ياساتر
اطمنى هتدخليه لما تكتبى شعر سياسى ان شاء الله تبعا لنظرية مامتى
بالتوفيق , اشوفك على خير
على فكرة انا كمان بخاف من الفراخ خصوصا الصغيرة بأرتعش من حرارة جسمهم

تعرفي ، انا النهاردة عاملة جولة كده في المدونات ، كل ما أدخل مدونة الاقي الناس مجاوبة على التاج ده..اللذيذ ان ولا حد بعتهولي الحمدلله

بس انت عندك حاجتين زيي بالظبط ، وانا صغيرة كنت بقول لماما اني نفسي أدل السجن أشو عامل ازاي وكده وكانت طبعا بتهزئني
برضه انا اتحجبت وان خامسة ابتدائي والناس كلها كانت بتقول عليا مجنونة ،لكن ماما سابتني بمزاجي

اعجبتنى اجاباتك الخاصة بدخول السجن و العنوسة الاختيارية..لكن..مش جايز لنا تدخلى السجن يعجبك الحال هناك او يعجبهم شغلك و يتمسكوا بيكي و يعملو لك عقد احتكار..اما موضوع العنوسة دا بقى اختيارى اجبارى مش فارقة العبرة بالنتائج..

توهه
مش هتبقى مشكله العيش والحلاوه بقه
..
غاده الكاميليا
اشطر منك اشطر منك
انتى هتذلينا
اهو ده عيبه
..
كائن العزله الكئيب
يبقى كان لازم امررلك انت التاج يا بشمهندس
..
درش
لأ
فعلا اثبتلى ان البنات دو لكاكيييين
...
شرم
والله انت اللى ألذ
..

احمد
بكره تخاف
وابقى قول كرانيش قالت
..
سيزيف
طب خلى حد تانى يقول كده
بلاش انت
ده انت عارف اللى فيها
..
الأباصيرى:
ادعيلى يمكن ربنا يقبل منك
ابتسامه امل زائد ابتسامه شحاتين
...
عين ضيقه
الحال من بعضه ياأختى
..
متغيره شويه
ليه الشرف ان فى حاجتين عندى عندك برضو
منوره يا فندم
...
برد الندى
استنى منى تليفون انتى وريم قريب
وحشانى
..
volcano
الشر بره وبعيد
انا عاوزه اسبوع واحد بس زى المعسكرات
بس عنك حق فى موضوع العبره بالنتايج ده

ايه يابنتى الحاجات الغريبة ديه

على فكرة ديه اول زيارة لمدونتك بس واضح انها مش الاخيرة ياقمر

مدونتك حلوة
بس اشمعنا يعنى السجن نفسك تدخليه
ياخراشي ايه البنات الجدعة ديه
نفسها فى حاجات طآآة بجد

تحياتى لكى بشدة ولاعترافاتك الحلوة

نسيت اقولك صحيح انتى من الشرقية يعنى احنا كده بلديات ياقمر

تحياتى :)

أحييك على صحتك النفسية العالية وأعترافتك الجميلة
الغريب